Afdelingsleder Programledelse og Udvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du se dig selv som en del af en organisation, der hver eneste dag sikrer, at vores kunder kommer sikkert fra A til B?

Togdrift er en stor enhed med mere end 2300 medarbejdere som udgør en central del af DSB. Vores primære opgaver er at få vores kunder punktligt og sikkert frem i vores tog. Det gør vi i samarbejde med resten af DSB, og det betyder, at vi har en bred vifte af samarbejdsrelationer til resten af organisationen. Vi er i gang med et stort transformationsprojekt, hvor vi skal føre DSB ind i fremtiden som en bæredygtig virksomhed.

Din hverdag Vi leder efter dig, som gerne vil arbejde tæt på maskinrummet i DSB’s organisation, og som kan se og arbejde på tværs af forskellige faggrupper. Du bliver ansvarlig for et mindre team, der yder ledelsesstøtte i forhold til fraværshåndtering, sikkerhed, analyse og procesoptimering. Du kommer desuden til at være et vigtigt bindeled ift. resten af driftsorganisationen og resten af DSB, og vil spille en central rolle i arbejdet med at indfri de visioner, som ligger i transformationsprogrammet i Togdrift. Du er i stand til at tænke og handle analytisk og kan agere sparringspartner for underdirektøren ift. det strategiske arbejde i Togdrifts organisation. Du er nysgerrig og spørgelysten og er motiveret af at nytænke nuværende processer/måder at arbejde på.

Dine opgaver vil spænde bredt over

  • Ledelse af medarbejdere
  • Projekt- og porteføljestyring
  • Koordinator for IT-udvikling på tværs af Togdrift
  • Strategisk sparringspartner for Togdrifts underdirektør
  • Ledelsesstøtte
  • Tværgående koordinering og planlægning
  • Opfølgning på transformationsprogrammet
  • Optimering af administrative opgaver
  • SPOC i forhold til andre enheder.
Er det dig, vi leder efter? Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau og kommer med et godt kendskab til DSB’s organisation og evnen til at udnytte det.

Dertil forestiller vi os at du kende genkende dig selv i nedenstående

  • Evnen til at se på tværs af Togdrift og evner at koordinere indsatser i en kompleks organisation
  • Erfaring med proces- og forandringsledelse og i større organisationer
  • Dygtig ift. stakeholdermanagement
  • Du kan begå dig på alle niveauer af organisationen – i den daglige driftshåndtering på kaffestuen, på depoterne og ude i togene, men også på ledelsesgangene og blandt administrationen.
  • Godt øje for, hvordan vi kan håndtere og forbedre vores kommunikation internt i Togdrift
  • At du trives i en stilling med mange bolde i luften, og kan håndtere både langsigtede projekter og hurtige ad. Hoc. opgaver, som kræver et kort aftræk
  • En proaktiv tilgang til arbejdet og en lyst til hele tiden at udfordre det eksisterende for at opnå det fælles bedste produkt for kunderne
  • Erfaring med strategioplæg og præsentationer generelt.
Hvem er vi? Togdrift er en del af Driftsorganisationen i DSB, og vi er en stor enhed med mere end 2500 medarbejdere som udgør en central del af DSB. Vores primære opgaver er, at få vores kunder punktligt og sikkert frem i vores tog. Det gør vi i samarbejde med resten af DSB, og det betyder, at vi har en bred vifte af samarbejdsrelationer til resten af organisationen. Vi er i gang med et stort transformationsprojekt, hvor vi skal føre DSB ind i fremtiden som en bæredygtig virksomhed.

Du vil referere til underdirektøren for Togdrift, Michael Sloth Højgaard. Du vil blive en del af hans chefgruppe, og du vil komme til at samarbejde bredt med enheder i Drift og i resten af DSB.

Hvad kan DSB tilbyde dig? Som den største leverandør af offentlig transport i Danmark er vi stolte af at holde landet kørende. Det er vores mål at gøre bæredygtig, kollektiv transport til det nemme valg for alle i Danmark, og vi vil gerne have dig med på rejsen.

Vores personalegoder omfatter

  • Gratis transport med DSB til og fra arbejde, mulighed for at bruge dit togkort i fritiden og fire årlige rejser med din familie
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og et fuldt medlemskab til alle centre i Puregym – du betaler bare skatteværdien.
  • Pension og sundhedsforsikring med både forebyggelse og behandling
  • Sund og lækker frokostordning.
Ansættelsesvilkår Din arbejdsplads vil være i Høje Taastrup, tæt på banenettet og du skal forvente noget rejseaktivitet i forbindelse med varetagelsen af jobbet. Du ansættes på individuel kontrakt.

Ansøgning Ansøgningsfristen er den 09.06.2023. Vi holder løbende samtaler, så send os CV/ansøgning og eksamensbevis snarest. Du kan også vælge at uploade din ansøgning som en kort videopræsentation.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt HR Partner Allan Brødegaard på telefon 2468 2822.

Vi ser frem til at læse om dig og hvorfor, du finder jobbet interessant.

#LI-DNI
#LI-SR1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade 2, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=14&ProjectId=191606&DepartmentId=19994&MediaId=5541&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5849504

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet