Dataanalytikere til styrkelse af ledelsesrapportering og produktionsstyring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med dataanalyse og Business Intelligence og har du lyst til at spille en central rolle i et område under rivende udvikling? Motiveres du af at arbejde med store datasæt og omsætte data til en forretningskontekst? Så er det dig, vi søger til udvikling og videreudvikling af vores BI-løsninger på ejendomsvurderingsområdet.

I Vurderingsstyrelsen er vi i fuld gang med vurdering og udsendelse af nye ejendomsvurderinger gennem et nyt ejendomsvurderingssystem. Samtidig er vi i gang med at sikre overgangen til nye boligskatteregler. Vi er godt på vej, men langt fra færdige, så derfor søger vi dig, der kan hjælpe os med at løfte vores arbejde med dataanalyser og BI til et nyt niveau, så produktion og udsendelse af nye vurderinger og beskatning kan tilrettelægges så effektivt som muligt.

Strategisk produktionsstyring
Du bliver en del af kontoret Strategisk Styring og Planlægning, som er en central drivkraft og et koordinerende samlingspunkt for tilrettelæggelse af styrelsens produktion og ledelsesinformation. Kontoret består af 10 medarbejdere med forskellig faglig baggrund, som bidrager til opgaveløsningen med hvert vores perspektiv og i fællesskab får tingene til at lykkes – også når det er svært.

Kontorets opgaveportefølje er bred og indebærer blandt andet produktionsplanlægning, løbende analyser af produktionen samt udvikling og videreudvikling af BI-løsninger. Vi arbejder med komplekse datasæt i et systemlandskab under løbende udvikling og implementering. Ambitionerne er høje og opgaverne spændende og udviklende. Derfor søger vi flere kollegaer til at understøtte, at vi når i mål med vores vigtige opgaver.

Dataanalytiker med gode samarbejdsevner

Som vores kommende dataanalytiker vil du være nøgleperson i forhold til opbygning af vores BI arbejde – primært i Power BI. Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores andre datakontorer i Vurderingsstyrelsen, vores drifts- og produktionsstyringskontor samt andre samarbejdspartnere i og uden for styrelsen om data og BI. Dine konkrete opgaver bliver sammensat ud fra dine kompetencer og interesser og vil bl.a. omfatte:

  • dataanalyser
  • udvikle Business Intelligence løsninger, som understøtter forretningsbehov og -processer
  • opsætning af datamodeller og dashboards i Power BI
  • videreudvikling og vedligehold af platforme og værktøjer på dataanalyseområdet
  • bidrage til at modne dataforståelsen og løfte arbejdet med data i styrelsen.
Vi leder efter en profil, som har en solid dataforståelse og en udpræget analytisk tilgang til opgaverne. Du kan lide at arbejde med store datasæt, kan bevare overblikket og samtidig formidle tal overskueligt og informativt. Du har erfaring med brug af Power BI og er nysgerrig over for nye teknologier. Samtidig har du et skarpt blik for sammenhæng mellem IT, forretning og processer.

Vi er et uformelt kontor præget af høj faglighed og helhedsperspektiv på opgaveløsningen, som vægter samarbejde og videndeling højt. For at lykkes i stillingen er det essentielt, at du trives i en dynamisk hverdag og en virksomhed i forandring. Derudover er det vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og god procesforståelse.

Som person er du handlekraftig og evner hurtigt at sætte dig ind i nye problemstillinger. Du kan koble, sammenkøre og kvalitetssikre store mængder data fra forskellige kilder og omsætte disse til en forretningskontekst. Du er nysgerrig og rækker ud til dine samarbejdspartnere for at forstå og sikre kobling mellem data og forretning.

Der er ikke krav om forudgående faglig indsigt i Vurderingsområdet - vi vil sikre en god og faglig kollegial støtte og sparring. Du kan derfor både være nyuddannet eller have flere års erfaring.

Vurderingsstyrelsen

Vurderingsstyrelsen har ansvaret for at vurdere alle landets ejendomme. Vurderingerne udgør grundlaget for årlige ejendomsskatter på ca. 50 mia. kr. Du bliver en del af en spændende og dynamisk udviklingsproces med et nyt ejendomsvurderingssystem, der har stor politisk bevågenhed.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og CV samt andet relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 11. juni 2023.

1. samtaler afholdes onsdag den 14. juni samt torsdag den 15. juni. 2. samtaler afholdes mandag den 19. juni og tirsdag den 20. juni.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Sara Ramskov Larsen på 72 37 10 01.

Du kan forvente, at der vil indgå en logik- og personlighedsanalyse i ansættelsesprocessen. Forud for ansættelse indhentes referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil være Ny Østergade 9, 4000 Roskilde.

Tiltrædelse 1. august 2023 eller snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade 7 - 11, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169280&DepartmentId=9410&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841053

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet