Dygtige driftsmedarbejdere søges til Affald og Genbrug i Roskilde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med grøn omstilling, solid drift, genbrug og god borgerservice? Så kan du være den rette kandidat til Team Affald og Genbrug i Roskilde Kommune.

Sidste år implementerede Affald og Genbrug en ny affaldsordning i Roskilde Kommune, hvilket har givet flere driftsopgaver som skal løftes. Derfor søger vi nu to nye kollegaer til vores affaldsteam, der kan hjælpe os med driften af affaldsområdet.

Vi foretrækker at du har erfaring med affaldsområdet, men vi vil også meget gerne høre fra dig, hvis du har erfaring eller uddannelse inden for kontor eller administration – så længe du er interesseret i affald og god borgerservice.

Dine opgaver
Din primære opgave i Affald og Genbrug vil være daglig dialog og kontakt med borgere, virksomheder, kommunale institutioner, renovatører samt andre eksterne aktører. Din arbejdstid bliver delt mellem den direkte borgerkontakt på telefon, mail og i vores administrationssystem, samt dine egne arbejdsopgaver. Arbejdsopgaverne ligger inden for et bredt felt, såsom: gennemse lokalplaner, betale regninger, gennemgå ansøgninger om nedgravede affaldssystemer, kontrol af indvejninger eller tilsyn af eksempelvis kommunale institutioner.

Ved opstart vil dine hovedopgaver være borgerkontakt, renovatørkontakt og brug af vores administrationssystem Renoweb - så du kan få de primære driftsopgaver helt ind under huden. Der vil desuden forekomme møder med borgere og andre aktører ude i byen, som vi regner med, at du kan og har lyst til at deltage i. Vi ønsker at levere god service, der er i øjenhøjde med kommunens borgere og samarbejdspartnere.

Fremtiden hos os
Vi er pt. i gang med forberedelserne til selskabsgørelsen af de kommunale affaldsopgaver, som du som ny medarbejder vil blive en aktiv del af. Detaljerne omkring selskabsgørelsen er endnu ikke afgjort, men vi forventer at flytte arbejdsplads i 2024/2025 – og din stilling rykker med. Det betyder at de kommunale affaldsopgaver i Roskilde Kommune vil blive en del af forsyningsselskabet ARGO, som Roskilde Kommune er medejer af.

Vi kan tilbyde et godt socialt og fagligt miljø med erfarne og engagerede kollegaer, som gerne vil dele deres viden. Vi forventer at du bliver en integreret del af vores team, både fagligt og kollegialt, og er klar på løbende sparring med dine kollegaer ift. opgaveløsning. Vi ønsker altid at tilføje ny viden og kompetencer til teamet, og du vil selv få mulighed for ny faglig udvikling alt efter ønsker og behov.

Hvem er du?
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er vigtigt, at du har styr på egne opgaver i forhold til både struktur og prioritering – også når der er travlt. Det er en fordel, hvis du har erfaring med RenoWeb eller tilsvarende systemer, eller hvis du har erfaring inden for affaldsområdet. Gode, kommunikative evner værdsættes højt, og det er vigtigt, at du kan udtrykke dig klart og præcist både i tale og på skrift, da vi vægter god borgerservice højt. Erfaring med Office-pakken er også en fordel.

Hvem er vi?
Vi er pt. et team på 7 personer, som ud over dig og dine nærmeste kollegaer i driften også består af kommunikationsmedarbejdere, affaldsplanlæggere og en afsnitsleder. Du vil sidde på kontor med dine kollegaer i driften, og dine andre kollegaer har kontor rundt om hjørnet. Vi er en del af direktørområdet By, Kultur og Miljø og har lige nu kontor på Rådhuset.  

Roskilde Kommune tilbyder flekstidsordning, sundhedsordning, kantine og andre medarbejdertilbud internt i kommunen. Derudover har du mulighed for en hjemmearbejdsdag, såfremt det passer med arbejdsopgaverne. Vi har i Roskilde Kommune røgfri arbejdstid.  

Løn og ansættelsesforhold
Begge pladser i teamet er fuldtidsstillinger på 37 timer om ugen. Du bliver ansat i Roskilde Kommune, og din stilling rykker med ud til ARGO når selskabsgørelsen er på plads. Vær opmærksom på, at du kan forvente at skulle bidrage med at dække driftsvagter imellem jul og nytår.

Lønnen forhandles efter gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn.

Ansøgningsfrist på ansøgninger er d.  6. august 2023, men vi tager løbende kandidater ind til samtale. Ansættelsesstart forventes at være d. 1. september. Dog er det et område vi kan være fleksible på for den rette kandidat. 

Vil du vide mere?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afsnitsleder Jannik Lund Olsen på tlf. 5152 5520  eller mail: jannikolsen@roskilde.dk 
Du kan også kontakte din kommende kollega Jacob Arp på tlf. 2920 0574 eller mail: jacobaf@roskilde.dk, dog ikke efter d. 26. juli. Du kan læse mere om Roskilde Kommune og Affald og Genbrug på http://www.roskilde.dk/affald 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=031201e9)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Veje og Grønne områder, Rådhusbuen, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=031201e9&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5865261

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet