Forretningsorienterede ledelsesudviklingskonsulenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en stærk profil, som motiveres af selvstændigt ansvar og udfordrende opgaver? Kan du designe og gennemføre udviklingsaktiviteter på lederniveau?

Hvis du har en stærk udviklingsprofil og kan levere sparring på ledelsesniveau samt udvikle og drive flere forskellige opgaver samtidigt, så har du nu mulighed for at blive en del af vores team af ledelsesudviklingskonsulenter.

HR Udvikling
Kontoret HR Udvikling i Administrations- og Servicestyrelsen servicerer hele Skatteforvaltningen inden for ledelsesudvikling og -understøttelse. Du bliver en del af et stærkt hold bestående af 18 engagerede konsulenter, der varetager opgaver som fx udvikling og afholdelse af praksisnære læringsaktiviteter for ledere, diverse proceskonsulentopgaver samt udvikling af koncepter og projekter relateret til ledelse. Derudover yder vi sparring og 1:1-coaching til ledere i Skatteforvaltningen.

Kollegerne i HR Udvikling har forskellige faglige baggrunde og anciennitet og er fordelt på vores to lokaliteter i Høje-Taastrup og Herning.

Vores arbejdsområder
Vi udvikler, rådgiver og deltager i implementering af leder- og ledelsesudviklingsaktiviteter, gennemfører temadage og ledergruppeforløb, tilbyder coachingforløb for ledere, driver ledertalentforløb og yder konsulentstøtte til større og mindre udviklingsforløb for ledere og deres medarbejdere samt andre relevante aktører. Vi er meget opmærksomme på, at vores tilbud er brugbare, praksisnære og af faglig høj kvalitet.

Din rolle i HR Udvikling vil indebære, at du fra vores base i henholdsvis Høje-Taastrup og Herning samt Skatteforvaltningens forskellige lokaliteter vil komme til at arbejde med:

  • coaching
  • facilitering
  • design, udvikling og gennemførelse af lederudviklingstilbud
  • konceptudvikling
  • sparring indenfor kontorets kompetenceområder
  • udarbejdelse af kommunikationsmateriale og forelæggelser for direktionen
  • konsulentopgaver på alle niveauer i organisationen.
Din hverdag vil være fyldt med opgaver, som kræver, at du udfordrer og drøfter problemstillinger med kolleger, medarbejdere og ledere på forskellige niveauer og selv bringer din faglighed i spil i opgaveløsningen.

For at få succes i jobbet skal du kunne skifte mellem strategisk, taktisk og operationelt niveau i opgaveløsningen og drive opgaver fra idé til færdigt produkt. Med en bred opgavepalet er det vigtigt, at du formår at omstille dig mellem forskellige opgaver og interessenter, have fokus på at eksekvere og komme godt i mål.

Dine kompetencer
Du har en relevant videregående uddannelse med fokus på ledelse og udvikling og/eller en proceskonsulentuddannelse. En coachinguddannelse vil være et stort plus. Du trives med en rolle som udgående konsulent, hvor du kommer i berøring med mange forskellige personer og problemstillinger. Samtidig har du praktisk erfaring og kan dokumentere gode resultater fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med lederudvikling i en større organisation eller virksomhed.

For at lykkes i jobbet er det vigtigt, at du:

  • kan indgå i et teamsamarbejde og samtidigt arbejde selvstændigt, systematisk og struktureret
  • besidder et stort drive og engagement, der gør, at du selv driver dine opgaver og succesfuldt kommer i mål med dem
  • har stort fokus på opbygning af relationer og netværk og forstår vigtigheden heraf i forhold til din opgaveløsning
  • besidder stærke formidlingskompetencer – gerne både som underviser, facilitator og som oplægsholder
  • mestrer at kommunikere på et højt niveau i skrift og tale
  • har en stærk forretningsforståelse og er i stand til at forstå forretningens behov
  • er nysgerrig og opsøgende i forhold til lederudvikling.
Fællesskabsfølelse og samarbejde
Du kan se frem til at blive en del af et ambitiøst, engageret og tillidsbaseret arbejdsmiljø præget af tæt samarbejde og viljen til at lykkes. Du vil indgå i et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med dine opgaver.

Kulturen i HR Udvikling er båret af høj faglighed og en uformel og humoristisk omgangstone, og vores sammenhold og fællesskab er en vigtig medspiller, særligt i de perioder, hvor vi har ekstra travlt.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 1. juni 2023.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Marianne Høeg Knudsen på telefon 72 37 53 29.

Vi afholder samtaler i uge 23-24.

Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.

Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup eller Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

Tiltrædelse er den 15. august 2023 eller efter aftale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168650&DepartmentId=9413&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833432

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet