Leder for bogholderi (finans og omsætning)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kribler det i dine fingre for at optimere arbejdsgange og bliver du glad, når du lykkedes med at videreudvikle medarbejdere? Så har vi jobbet til dig!

Velkommen til regnskabsafdelingen Vi har netop lavet nogle omstruktureringer, der gør at vi nu har behov for en chef, der kan fremme vores målsætning om at udvikle og drive en effektiv regnskabsafdeling – nu og i fremtiden.

Du bliver leder af et erfarent team der har ansvar for DSB’s indtægter og samt finansområdet, der har styr på alle udbetalinger. Du får en spændende stilling med mulighed for at forme afdelingen i forhold til systemer og processer.

Du får ansvar for korrekt registrering af indtægter og afregninger, så grundlag for regnskabsrapportering er i orden. Du vil indgå i chefgruppen i Regnskab og Finans og samarbejde bredt med andre afdelinger i DSB.

Din hverdag Du skal i dagligdagen arbejde tæt sammen med business controllere, DSB IT, vores kommercielle team og kolleger i regnskab og finans om at skabe gode løsninger.

Du bliver involveret i udvikling af nye produkter og tilbud til kunder, så regnskabsprocesser og systemer er forberedt til fremtiden.

Du bliver nøgleperson i regnskab og sørger for indsigt og forståelse for udviklingen i DSB’s omsætning, der omfatter 160 millioner rejser om året.

Du vil også have fokus på at udvikle medarbejdere og færdigheder. Desuden er det vigtigt at du følger med i de muligheder SAP S/4 HANA giver.

Opgaver i stillingen inkluderer bl.a.

  • Lede og udvikle et team på 10 erfarne medarbejdere
  • Sikre månedslukkeprocesser for området samt gennemgang af nøgle kontroller og afstemninger
  • Levering af dokumentation til ekstern revision til brug for årsregnskab og erklæringer
  • Identificere og implementere forbedringer af regnskabsprocesser og systemer
  • Løbende dialog og sparring med øvrige afdelinger i DSB samt involvering i projekter
En typisk arbejdsdag En typisk arbejdsdag kan starte med et teammøde med de ti medarbejdere i dit team. I gennemgår projekter og koordinerer opgaver.

Derefter går du til møde med en projektleder fra DSB IT, hvor I gennemgår status på det igangværende IT-optimeringsprojekt.

Inden dagen er omme, har du også holdt møde med de andre ledere i ledergruppen og haft en sparringssession med din leder, der er Underdirektør for Regnskab & Finans.

Erfaren leder med indsigt de daglige rutiner i bogholderiet Vi søger dig, der motiveres af at forenkle og optimere processer og derigennem bidrager til effektiviseringer. Du er god til at bevare overblikket. Med dine gode analytiske evner formår du at gøre det komplicerede enkelt. Du benytter din nysgerrighed og vilje til at forstå regnskabs- og systemmæssige sammenhænge og så sætter du en dyd i, at gøre ting rigtigt.

Du trives med kontakt til mange forskellige medarbejdere og ledere i en stor organisation. Du giver altid nærværende og kvalificeret sparring og rådgivning på de henvendelser, du får.

Vi forventer, at du har/er

  • en uddannelse som cand. Merc., HD-R eller lignende
  • erfaring som personaleleder
  • erfaring fra lignende stilling eller som revisor
  • erfaring med de daglige rutiner i bogholderiet
  • kendskab til ekstern regnskabsaflæggelse efter årsregnskabsloven
  • rutineret bruger af Excel
  • kendskab til SAP
Hvem er vi? I Regnskab & Finans understøtter vi aktiviteter for mange forskellige forretningsområder i DSB.

Du bliver en del af chefgruppen i Regnskab & Finans, hvor der er plads til humor og hvor vi spiller hinanden gode. Vi er en fagligt dygtig afdeling med megen erfaring.

Gennem de seneste år har økonomiorganisationen i DSB tiltrukket talenter fra virksomheder som bl.a. Ørsted, Danske Bank, Lundbeck, EY, Deloitte, PwC med flere. Du kan derfor se frem til at udfylde dit fulde potentiale i en spændende virksomhed.

Hvad kan DSB tilbyde dig? Du kan se frem til

  • En arbejdsplads i Høje Taastrup i lyse og indbydende kontorer tæt på offentlig transport.
  • Fleksible arbejdstider og muligheden for at arbejde hjemmefra op til to dage om ugen, hvis opgaverne tillader det.
  • Udvikling af dine færdigheder gennem kurser, uddannelse og "learning-by-doing".

Vores personalegoder omfatter bl.a.

  • Gratis transport med DSB til og fra arbejde, mulighed for at bruge dit togkort i fritiden og fire årlige rejser med din familie.
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og et fuldt medlemskab til alle centre i PureGym (tidligere Fitness World).
  • Pension og sundhedsforsikring med både forebyggelse og behandling.
  • Sund og lækker frokostordning med mulighed for at købe aftensmad med hjem.
Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Ansøg nu Ansøgningsfristen er den 20. august 2023. Vi afholder løbende samtaler, så ansøg hurtigst muligt.

Vi vil gerne se dit cv, en ansøgning (som dokument eller kort video) og evt. eksamensbevis. Hvis du uploader en kort video, vil vi gerne høre om 1) hvad er din motivation for at søge jobbet og 2) hvorfor skal vi vælge dig til jobbet.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt Underdirektør Anne Rømer på 21 78 97 60.

Vi ser frem til at læse om dig.

#LI-NF1


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade 2, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=14&ProjectId=191656&DepartmentId=19991&MediaId=5541&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5883818

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet