Målrettet og motiverende funktionsleder til vigtig samfundsopgave

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af performanceledelse og høj faglighed, og vil du bidrage til at præge udviklingen af den offentlige gældsinddrivelse?Drives du af at skabe resultater, og kan du få alle dine medarbejdere med ombord?

Vi søger en fokuseret og erfaren personaleleder, der vil være en del af et fagligt stærkt hold.

Sammen om en vigtig opgave
I Gældsstyrelsen har vi ansvaret for at inddrive gæld til det offentlige. Det er en opgave, der har stor samfundsmæssig betydning, og hvor du sammen med kompetente medarbejdere og ledere bidrager til at opretholde retssikkerheden og den danske velfærdsmodel. Vi bestræber os altid på at kombinere den højeste faglighed med den største forståelse for menneskers omstændigheder.

Du bliver en del af fagområdet Dataforbedring og kvalitet i Gældsstyrelsen, der er ansvarlig for at eksekvere en strategisk plan for at forbedre kvaliteten af fejlramte gældsposter.

Fagområdets ansvarsområder spænder bredt over bl.a. strategisk og taktisk styring af forskellige indsatser, prioritering af IT udviklingsbehov, kvalitetssikring, ministerbetjening, revisionsansvar samt proces- og produktionsstyringsansvar.

Vi anvender flere forskellige indsatser, der alle er i tråd med den langsigtede plan for at forbedre de fejlramte gældsposter, herunder bl.a. en fokuseret og effektiv manuel indsats samt en effektivisering af den løbende gældspleje.

Du kommer derfor til at spille en central rolle i forhold til at præge udviklingen af den offentlige gældsinddrivelse.

Ledelse – en passion
Som leder får du personaleansvaret for 20-25 medarbejdere, der sammen løfter en kompleks og omfangsrig opgave med at kvalitetssikre gældsposter, så de bliver klar til inddrivelse.

Du bliver leder for en nyetableret enhed, hvor medarbejderne kommer fra andre enheder i Gældsstyrelsen, hvor fagligheden er høj.

Du bliver også en del af en ledergruppe, der har et stort kendskab til opgaven samt ledelsesmæssig erfaring. Vi arbejder tæt sammen på tværs af fagområdet.

Din fornemmeste opgave som leder bliver at understøtte dine medarbejdere mest muligt ved at skabe resultater og faglig sammenhængskraft.

Udover målrettet at opnå de fastlagte mål og sikre den daglige ledelse af specialiserede medarbejdere, forventer vi også, at du proaktivt byder ind på og tager ansvar for gennemførelsen af opgaver, der involverer flere enheder, og gavner det fælles mål.

Det er vigtigt for os, at du ønsker at være en aktiv del af et stærkt fællesskab.

Du vil referere til underdirektøren for Dataforbedring og kvalitet.

Erfaren leder med stort overblik
Du har en relevant uddannelse med en stærk lederprofil.

Vi forventer, at du har erfaring med driftsledelse omkring administrative opgaver, og gerne ledelseserfaring fra en politisk styret organisation.

Du agerer som rollemodel med fokus på både faglighed, fremdrift og kultur.

Det er afgørende, at du er engageret i og motiveres af ledelsesopgaven, da dette vil være din primære opgave.

Din ledelsesmæssige erfaring gør, at du kan sikre mål- og resultatstyring, der virker i praksis. Ligeledes står du gerne i spidsen for løbende finjustering og effektivisering af opgaven.

Du skaber motivation og engagement, og du formår at rumme medarbejdernes forskellige fagligheder og ved, hvordan du kan sikre, at medarbejderne spiller hinanden gode.

Du involverer medarbejderne og uddelegerer opgaver, så medarbejderne udvikles, og derved leverer de bedst mulige resultater.

Du evner at varetage den løbende styring og planlægning i enheden samt at identificere de fremtidige kompetencebehov og sikre den nødvendige kompetenceudvikling af medarbejdere.

Bliv en del af et stærkt fællesskab
I Gældsstyrelsen arbejder vi tæt sammen, så du vil blive en del af et stærkt fællesskab, hvor vi løfter i flok og hjælper hinanden. Vores kultur er båret af ordentlighed, ansvarlighed og et stærkt kollegialt sammenhold.

Atmosfæren er uformel, og vi har fokus på sparring, da vi mener, at det er nøglen til at lykkes.

Vi har fleksible arbejdsvilkår i en organisation med høj trivsel og et godt arbejdsmiljø.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Finder du stillingen interessant, ser vi frem til at modtage din ansøgning sammen med CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest den 29. august 2023 via linket ”Søg stillingen”.

Ønsker du at vide mere om stillingen eller processen, er du velkommen til at kontakte underdirektør Henrik Rosendahl på tlf. 7237 3003.

Der afholdes første samtale i uge 36 samt anden samtale i uge 37. Der indgår test i forbindelse med 2. samtale.

Forventet tiltrædelse er den 1. november 2023 eller efter nærmere aftale.

Stillingen er klassificeret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. ​Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.

Dit arbejdssted vil være Universitetsvej 2, 4000 Roskilde. Der må påregnes rejseaktivitet mellem Gældsstyrelsens adresser.

Forud for ansættelse i Gældsstyrelsen foretages altid restancetjek for så vidt angår gæld til det offentlige, der er sendt til inddrivelse hos Gældsstyrelsen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Universitetsvej, Universitetsvej 2, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171349&DepartmentId=9412&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888468

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet