BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være leder af skolens energifyldte administrative knudepunkt? Vil du bruge din erfaring med faglig koordinering og dine kommunikative evner til at understøtte den daglige drift af Ole Rømer-Skolen? Så bliv sekretariatsleder på Ole Rømer-Skolen.
Du får det faglige ansvar for den administrative opgaveløsning, hvor du bliver personaleleder for tre administrative medarbejdere og to kantinemedarbejdere. Du koordinerer og fordeler de faste driftsopgaver og ad hoc-opgaver fra såvel kolleger på skolen som øvrige samarbejdspartnere.
Du får ansvaret for
- at understøtte skolelederen i styringen af skolens økonomi, herunder regnskabsaflæggelse, anvisning og bogføring
- den daglige drift på begge matrikler
- vikardækning
- koordinering af opfølgning på sygefravær i samarbejde med skolelederen
- sparring på opgaveløsning
- personalet på skolens kontor og i kantinen
Opgaverne foregår i tæt samarbejde med de administrative medarbejdere. Hvis du har erfaring med skemalægning, vil det være et stort plus.
Vi drømmer om at have et større fokus på formidlingen af de gode historier på Ole Rømer-Skolen. Skulle du have kvalifikationer i den retning, så er det også interessant for os.
Herudover har vi brug for dig, som:
- trives med en hverdag, hvor du både arbejder selvstændigt og samarbejder med teamet
- er skarp på økonomi
- har et godt overblik til at prioritere både egne og administrationens opgaver
- arbejder struktureret og systematisk
- er god til relationer og kommunikation
- er ansvarsfuld og serviceorienteret
- kan præge det overordnede blik for skolens organisering og struktur
Om dig
Dit faglige afsæt er en kontoruddannelse og gerne med en overbygning, fx kommunom eller diplomuddannelse i offentlig administration. Det væsentlige er din erfaring og gå-på-mod samt at det matcher vores forventninger.
Du bliver en del af et fagligt stærkt lederteam med en skoleleder, tre afdelingsledere og dig som sekretariatsleder. Vi samarbejder målrettet om at styrke elevernes faglighed og trivsel. Vi er i daglig dialog, mødes jævnligt, aflaster og hjælper hinanden. Vi sætter stor pris på humor og et godt grin i en travl hverdag.
Vi deler viden, opgaver og skaber fælles retning, når vi fokuserer på udvikling og understøttelse af medarbejdernes praksis. Vi ser opgaverne som et fælles ansvar og en fælles forpligtelse – og har derfor en flad hierarkisk organisation.
På Ole Rømer-Skolen, har vi en dejlig mangfoldig børnegruppe, som afspejler den kulturelle bredde i kommunen. Det kræver høje ledelsesmæssige ambitioner, høj faglighed, interesse for tværkulturelt arbejde, dialoger, sproglige læringsmiljøer og forældresamarbejde.
Skolen skal vokse væsentligt de næste mange år. Vi har pt. ca. 500 elever og ca. 80 fastansatte lærere, pædagoger og kantine- og sekretariatsmedarbejdere.
Vi har en god økonomi, som vi bruger på at sikre faglig progression for eleverne, og Høje-Taastrup er den kommune i Danmark, der ligger næsthøjest på landsbasis for, hvor meget der bevilges per elev. Vi har mulighed for at prioritere gode materialer i undervisningen og gode rammer for medarbejderne.
Skolens matrikel i Taastrupgård blev i januar 2023 skiftet til en vigtig placering i det nye Børne- og Kulturhus. Her skal Musikskole, Billedskole og dagtilbud sammen med skolen bidrage til at bryde den sociale arv i området. Vi er stadig i udviklingsproces omkring udviklingen af huset. Ønsket er at invitere og bidrage til, at området tiltrækker borgere fra nær og fjern i dagligdagen og give vores elever store lærings- og oplevelsesrige muligheder.
I Høje-Taastrup Kommune arbejder vi med at udvikle den projektorienterede læring ind i Fremtidens skole. Vi udvikler os derfor sammen på dén lederrolle, som følger med ind i dét, og er nysgerrige på nye måder at skabe læring.
Er du blevet nysgerrig og vil høre mere om jobbet, ser vi meget gerne, at du ringer og aftaler et besøg med konstitueret skoleleder Pernille Folting, så vi kan hilse på hinanden, og du får set både os og skolen an, inden du søger.
Du kan læse mere om Ole Rømer-Skolen på vores hjemmeside. Du er velkommen til at ringe på 43 35 22 70 eller direkte til konstitueret skoleleder, Pernille Folting, på 60 18 14 73. Besøg kan arrangeres efter den 1. august.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Ansøgningsfristen er den 18. august 2023
Vi holder første samtaler den 22. august. og anden samtaler afholdes den 30. august.
Mellem første og anden samtale gennemføres der personlighedstests.
Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og andre relevante dokumenter sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.
Yderligere oplysninger
Jobbet er en lederstilling. Ansættelse pr. 1. oktober, med mulighed for tidligere opstart.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Vi indhenter børne- og straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Greve Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Gadehavegårdsvej 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://htk.career.emply.com/ad/sekretariatsleder-til-ole-romer-skolen/u91l1x/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881214