Senior PMO Konsulent til Fremtidens S-bane

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Du har nu chancen for at blive nøglepersonen i et team, der skal sikre effektiv styring af et af Danmarks største indkøbsprogrammer. Forestil dig at arbejde i et projektmiljø med mange andre forskellige faggrupper om at revolutionere den kollektive transport.

”Som Senior PMO-konsulent i Fremtidens S-bane vil dine vigtigste opgaver omhandle rapportering samt strategier, planer og processer for centrale styringsdiscipliner” (fortæller Maja, som er PMO Area Lead).

Vi investerer i fremtidens jernbane Vi er allerede langt i anskaffelsen af bl.a. nye miljøvenlige el-togsæt, effektive ellokomotiver, store moderne værksteder samt fornyelse af hele S-banen. Det lyder nemmere, end det er – men det er sjovt og udviklende. Netop derfor har vi de seneste år arbejdet målrettet på at etablere kompetence- og styringsmetoder til at gennemføre de mange storskalaprogrammer, der vil definere fremtiden for jernbanen i Danmark.

Velkommen i PMO-fællesskabet Du bliver en del af vores PMO-fællesskab, som arbejder på tværs af vores projekter og programmer. Du får et fagfællesskab, hvor du kan at sparre med andre PMO-kollegaer - både dem, der arbejder tværgående, og dem, der arbejder på et af vores programmer. Du refererer til chefen for vores fælles Porteføljekontor. Da dit arbejde spænder bredt, vil du få flere referencepunkter i hverdagen.

PMO-fællesskabet arbejder vi med en organisering, hvor fagkompetencerne er samlet i enheder, mens dit daglige arbejde foregår i programkontoret for Fremtidens S-bane, hvor der er ca. 20 personer. Vores erfaring viser, at denne model understøtter effektivitet og kvalitet samt skaber et godt udviklende arbejdsmiljø.

En arbejdsdag med variation og fleksibilitet Forestil dig en arbejdsdag i programkontoret for Fremtidens S-bane, hvor du bruger halvdelen af arbejdstiden på møder - enten som mødeleder eller mødedeltager - og resten af dagen på produktion af en bred vifte af forskellige opgaver. Den ene dag starter du for eksempel med at afholde et møde med henblik på at udarbejde forslag til, hvilke strategiske initiativer, der skal være fokus på i den kommende periode.

Herefter finder du et roligt område i vores åbne kontormiljø, hvor du færdiggør udkast til kvartalsrapport til Transportministeriet, som du er ansvarlig for, inden udkast sendes til relevante kollegaer i Programmet Fremtidens S-bane, der skal komme med input.

Når du har spist frokost i vores kantine, mødes du med et par af dine kollegaer i Programkontoret for at brainstorme om, hvordan den kommende fase i programmet skal afsluttes, og hvad der skal være fokus på i forbindelse med opstart af ny fase. Dagen sluttes ved skrivebordet, hvor du skriver videre på en proces, der omhandler, hvordan vi arbejder på tværs af de mange projekter i Programmet for et givent område.

Som PMO-konsulent bliver det din opgave at:

  • Udarbejde og koordinere input til rapportering, herunder kvartalsrapportering til Transportministeriet.
  • Fastlægge og følge op på styringsmæssige rammer, herunder implementere og vedligeholde strategier, planer og processer for centrale styringsdiscipliner.
  • Facilitere procesudvikling
  • Udarbejde strategiske dokumenter samt udarbejde analyser af strategiske områder
  • Koordinere udarbejdelse af governance-håndbog til leverandører
  • Løbende forbedrer processer og metoder
Hvem er du? Der er mange indgangsvinkler til denne stilling, men vi forventer at du:

  • har en videregående uddannelse med minimum 5-10 års relevant erfaring.
  • Behersker dansk og engelsk, både skrift og tale. Engelsk er vores arbejdssprog
  • har viden om PMO-funktionens roller og opgaver
  • god forståelse for metoder og værktøjer inden for portefølje- og programstyring
  • evnen til at håndtere komplekse opgaver og arbejde i et hurtigt skiftende miljø, der motiverer dig
  • anvender din erfaring til at understøtte og videreudvikle rammerne for organisering, systemer, strukturer og processer.
Hvad kan DSB tilbyde dig? Vores personalegoder tæller blandt andet:

  • En mangfoldig arbejdsplads i Høje Taastrup
  • Frokostordning og mulighed for at købe aftensmad med hjem
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen
  • Gratis transport med DSB
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og medlemskab til PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring

Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Ansøg nu Vi ser frem til at modtage din ansøgning og CV. Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 6. august.

Du er meget velkommen til at kontakte Rasmus Rubinstein på telefon 2468 2309, hvis du har spørgsmål til stillingen.


#LI-NF1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade 2, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=14&ProjectId=191654&DepartmentId=21890&MediaId=5541&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876056

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet