Ydelsessagsbehandler til Ydelsen i Roskilde Jobcenter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ydelsen søger en ydelsessagsbehandler, der vil være med til at arbejde målrettet for, at borgerne får korrekte udbetalinger til tiden.

Vil du være en del af ydelsesholdet i Roskilde og bidrage med din faglighed og engagement og positiv energi? Så er du måske vores nye kollega.

Økonomi er en vigtig del af de flestes hverdag, og vi har derfor fokus på at give borgere korrekte afgørelser og udbetalinger til tiden.

I Ydelsen i Roskilde lægger vi vægt på at yde professionel sagsbehandling og god service. I Ydelsen er der 6 teams og i alt 31 medarbejdere. Den ledige stilling er til Team Kontanthjælp, som sidder med opfølgning af løbende sagsbehandling.

Arbejdsopgaver:  

  • Løbende sagsbehandling af kontanthjælp, uddannelseshjælp, hjemrejse-selvforsørgelse og overgangsydelse, revalidering samt administration af boligudgifter, udmåling af særlig støtte til høje boligudgifter, sanktioner og 225 timers reglen efter lov om aktiv socialpolitik m.m.
  • Løbende opfølgning af økonomisk hjælp via KY.
  • Råd og vejledning samt administrative opgaver forbundet med sagsbehandlingen.  
  • Borgerkontakt både telefonisk og personligt.
  • Klagesagsbehandling.  

Vi forventer, at du:  

  • Har en kommunal kontoruddannelse gerne en kommunom eller socialrådgiver uddannelse.
  • Har kendskab til og erfaring i anden kommune med udbetalinger af forsørgelsesydelser og kan arbejde selvstændigt i fagsystemet KY.
  • Kan omsætte Aktivlovens regler i et enkelt, letforståeligt sprog, og håndtere telefoniske samtaler, der kan være udfordrende.
  • Kan arbejde selvstændigt og resultatorienteret, samtidig med du indgår i et udviklende teamsamarbejde.
  • Har fagligt engagement og flair for tal og lyst til administrativt arbejde og borgerkontakt og er struktureret.
  • Er imødekommende og fleksibel.
  • Er teamplayer og har gå på mod i din opgaveløsning.

Vi tilbyder:  

  • Et godt fagligt miljø med engageret og kompetente kollegaer med egen sagsstamme.
  • En travl hverdag med mange samarbejdspartnere, hvor vi lægger vægt på vidensdeling.  
  • Et løsnings- og udviklingsorienteret miljø og lægger vægt på gode samarbejdsevner.
  • En arbejdsplads i gåafstand fra Roskilde station med flekstid, kantine- og sundhedsordning m.v.  
  • Mulighed for hjemmearbejde.

Har du lyst til at høre mere om os og stillingerne, så kontakt afsnitsleder Qerim Selmani på telefon 2966 1702. 

Du kan læse mere om Roskilde Kommune på http://www.roskilde.dk  

Løn og Ansættelsesforhold:  
Stillingen er på 37 timer ugentligt med start snarest muligt og senest 1. oktober 2023. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse. 

Ansøgningsfrist: 11.08.2023. Ansættelsessamtaler d. 25.08.23


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a047466e)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Roskilde Kommune - Jobcenter, Rådhusbuen, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=a047466e&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875459

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet