Jurist med veludviklet processtyringsgen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være en del af en central juridisk enhed, der arbejder med en bred vifte af juridiske opgaver? Vil du gerne være med til at sikre retvisende, ensartede og gennemskuelige vurderinger og efterfølgende beskatning af ejendomme? Er du god til at styre processer, koordinere på tværs og sikre den rigtige levering til tiden? Så er det dig, vi har brug for!

Koordinering og processtyring i central juridisk enhed
Du bliver en del af Center for Jura, hvor vi har ansvaret for, at den sagsbehandling, der foretages i styrelsen, er i overensstemmelse med gældende regler. Vi håndterer alle de løbende juridiske problemstillinger, der opstår i forbindelse med den generelle sagsbehandling. Vores opgaver dækker bredt og vedrører både sikringen af fagligt korrekte vurderinger af ejendomme, korrekt opkrævning af ejendomsskat, efterlevelse af retsregler samt udvikling og forbedring af styrelsens processer.

Over de kommende år vil kontoret, i forbindelse med udrulningen af de nye ejendomsvurderinger og boligskatteforliget, spille en central rolle i udviklingen af praksis på området. Vi understøtter udarbejdelsen af diverse vejledninger og undervisning, ligesom vi bistår departementet i lovprocessen.

Vi har brug for en jurist, som kan lykkes med følgende:

  • udarbejdelse og opdatering af juridiske vejledninger og procedurer – herunder sikre og bidrage til de nødvendige juridiske afklaringer
  • koordinering af processer i forhold til selvsamme opdatering herunder udarbejde tids- og procesplaner og sikre løbende opfølgning
  • bidrage til og sikre juridiske afklaringer i forhold til generelle problemstillinger
  • være tovholder – i samarbejde med gode kolleger - på Vurderingsstyrelsens bidrag i forbindelse med udarbejdelse af lovforslag og sikre godt samarbejde med departementet
  • gennemføre interne høringer over nye retsakter.
En stor del af opgaverne vil skulle løses i samarbejde med andre, herunder ikke alene jurister, men også øvrige specialister i styrelsen.

Detaljefokuseret, udadvendt og en skarp formidler
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.(jur.), og har gerne erfaring fra en politisk styret organisation. Det er en fordel, hvis du har erfaring med lovgivningsarbejde og koordinering heraf. Kendskab til skatteret, herunder særligt vurderings- eller ejendomsbeskatningsreglerne er også en fordel, men bestemt ikke et krav.

For at få succes i stillingen skal du:

  • kunne lide at styre og drive processer og koordinere på tværs
  • kunne håndtere mange forskellige opgaver samtidig
  • have en stærk juridisk faglighed og gerne erfaring med lovgivningsarbejde
  • være struktureret, analytisk og til dels detaljeorienteret
  • trives med arbejde af høj kompleksitet
  • være selvstændig i din opgavevaretagelse.
Bliv en del af et stærkt juridisk miljø
Som jurist i Vurderingsstyrelsen er du med til at sikre det stærke juridiske fundament under de offentlige ejendomsvurderinger og ejendomsbeskatninger. Hos os bliver du en del af et team med høj juridisk faglighed, der går hånd i hånd med det tværfaglige samarbejde internt og eksternt. Vi har brug for en jurist som kan lide den tværgående koordinering og styring, som kan lide at samarbejde på tværs.

I Center for Jura er vi 20 engagerede og ambitiøse kolleger og to kontorchef, der alle brænder for at løse svære juridiske problemstillinger. Vi er et velfungerende team af både erfarne og nye kolleger, der vægter et godt sammenhold højt, og vi er altid klar til at hjælpe hinanden.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 15. juni 2023. Vi afholder 1. samtaler i uge 25-26 og 2. samtaler i uge 27.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Anne Marie Karstoft Hertzum på telefon 72 37 77 35.

Der kan indgå en logik- og personanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Ny Østergade 11, 4000 Roskilde. Tiltrædelse pr. 1. september 2023 eller snarest muligt.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Greve Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Roskilde, Ny Østergade, Ny Østergade 7 - 11, 4000 Roskilde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169282&DepartmentId=9410&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5841080

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet