Ledige borgere i Greve Kommune udtrykker stor tilfredshed med Jobcentret, ifølge en borgerundersøgelse udført af KL.
Undersøgelsen sammenlignede Greve Kommunes jobcenter med 43 andre kommunale jobcentre, og resultaterne viser, at Greve klarer sig bedre end landsgennemsnittet på fem ud af seks målepunkter.
Stærke resultater
Greve Kommunes jobcenter scorer højt på overordnet tilfredshed, møder med jobcentret og samtalernes forløb. Formand for Beskæftigelses- og Erhvervsudvalget, Simon Østergaard, udtaler:
"Jobcentrets medarbejdere arbejder målrettet og dedikeret for at hjælpe ledige borgere i arbejde eller uddannelse, og undersøgelsen viser, at deres indsats gør en vigtig forskel."
Udfordringer og fremtidige fokusområder
Selvom resultaterne generelt er positive, får jobcentret den laveste vurdering på samarbejde mellem kommunens forskellige afdelinger. "Vi er glade for, at jobcentret skaber tillid og arbejder målrettet. Men vi skal forbedre det interne samarbejde," siger Simon Østergaard.
Fortsat deltagelse i undersøgelser
Udvalget har besluttet, at Greve Kommune fortsat skal deltage i kommende borgerundersøgelser for at følge udviklingen. Undersøgelsen omfattede 2.510 ledige borgere fra Greve, hvoraf 37,3 procent deltog.
Fakta om undersøgelsen
I alt deltog 198.887 borgere fra 44 kommuner, med en svarprocent på 38,8. Greve Kommunes resultater viser en overordnet tilfredshed på 3,77 mod landsgennemsnittet på 3,64.
Udvalget
Beskæftigelses- og Erhvervsudvalget består af Simon Østergaard, Brigitte Klintskov Jerkel, Kenneth Jerkel, Liselotte Blixt og Torben Hoffmann.
https://greve.dk/nyheder/2024/ledige-er-godt-tilfredse-med-jobcenter